22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Aktuálně z VAS » Sjezd České astronomické společnosti

Sjezd České astronomické společnosti

Vydáno: 24. ledna 2013

O víkendu 23. až 24. března 2013 se uskuteční v Brně sjezd České astronomické společnosti, který zvolí nové vedení ČAS a stanoví cíle a směrování tohoto sdružení na další tříleté období. Výkonný výbor ČAS stanovil klíč pro počty delegátů z jednotlivých sekcí a poboček takto: 1 delegát za každých 20 kmenových členů organizace.

Dle tohoto klíče může Valašská astronomická společnost (VAS), která je kolektivním členem ČAS se statutem pobočky, vyslat na nastávající sjezd České astronomické společnosti 1 (jednoho) delegáta. Rada VAS zvolila jako delegáta Jiřího Srbu, který nás bude na sjezdu ČAS zastupovat.