13.11.2020
Zákryty hvězd? Fascinující disciplína!

Stačí být ve správný čas na správném místě, a i pozorný amatér se může stát svědkem fascinující podívané. A když sledovaný úkaz navíc doloží kamerovým záznamem, může svým dílem přispět k bližšímu poznání nebeských objektů. Pozorování zákrytů hvězd je zkrátka vzrušující astronomická disciplína, a proto není divu, že Petr Zelený se jí věnuje bezmála třicet let.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Aktuálně z VAS » Proběhl VIII. sněm Valašské astronomické společnosti

Proběhl VIII. sněm Valašské astronomické společnosti

26. listopadu 2011 ve 13:30 hodin se uskutečnil už VIII. sněm Valašské astronomické společnosti, která je zároveň kolektivním členem České astronomické společnosti se statutem pobočky. Sněm se konal netradičně v hotelu Apollo a byl vtěsnán do velmi bohatého programu kosmonautického semináře. Proto měli účastníci sněmu také vzácnou možnost poslechnout si vyprávění pvního a zatím jediného slovenskéo kosmonauta pana Ing. Ivana Bellu.

Sněm VAS se zabýval především projednáním zpráv o činnosti a hospodaření za předchozí období 2009 až 2011. Distkutovala se také problematika členské základny. V současné době má VAS 40 členů a jejich počet po poklesu začíná mírně růst. Tento rostoucí trend bychom velmi rádi zachovali i nadále. Společnost hospodaří s kladnými výsledky a nemá zásadní problémy při zajišťování plánovaných akcí, a to také díky dotační pomoci ze strany České astronomické společnosti.

Přesný průběh sněmu včetně detailních informací bude po ověření zápisu k dispozici v elektronické podobě volně ke stažení. V tištěné podoby bude k dispozici v nejbližším Zpravodaji VAS, který vyjde zřemě v červnu 2012.

Děkujeme všem členům za jejich práci a podporu a přejeme do dalšího období hodně zdaru, pohody a zdraví.

Zápis z VIII. sněmu VAS - ze dne 26. listopadu 2011