27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Před vysvědčením trocha astronomie

Před vysvědčením trocha astronomie

I poslední den před vysvědčením se pracovníci naší hvězdárny věnovali školákům.

Dvě třídy páťáků z místní Základní školy Křižná se nejprve ponořily do tajů vesmíru a Sluneční soustavy a potom pozorovaly Slunce dalekohledem v hlavní kopuli. Část žáků si pobyt ve hvězdárně prodloužila. Na ohništi si opekli špekáčky a vypustili rakety vyrobené z plastových lahví a poháněné vodou a vzduchem.

„Vesmír a Sluneční soustava jsou součástí našich osnov, navíc někteří z nás ve hvězdárně ještě nebyli. Tak jsme se sem chtěli podívat, abychom si prohlédli celý areál a udělali si bezvadný výlet,“ říká učitelka Pavlína Křížková.

Ručně vyrobené plastové rakety odpoledne létaly i nad nedalekou Základní školou Žerotínova, kam astronomové přivezli také dalekohled na pozorování Slunce. „Po dlouhé vynucené přestávce si školní programy užíváme a o prázdninách nám budou chybět,“ přiznává odborný pracovník hvězdárny Tomáš Pečiva. „Věřím ale, že si vše vynahradíme s našimi návštěvníky při denních prohlídkách,“ dodává.