01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Kroužek přivítá mladé astronomy

Kroužek přivítá mladé astronomy

Do dalšího ročníku své činnosti zanedlouho vstoupí astronomický kroužek při naší hvězdárně. Děti, které mají o tento obor zájem, se do kroužku stále mohou přihlásit.

„Osvojí si základy sférické astronomie –  naučí se mimo jiné orientovat na noční obloze a rozpoznávat planety, hvězdy, hvězdokupy a jiné vesmírné objekty,“ popisuje náplň kroužku jeho vedoucí a odborný pracovník hvězdárny Radek Kraus. „Také si vyzkoušejí jednoduché výpočty podle Kepplerových zákonů a pozorování pomocí teleskopů, u nichž poznají, jak fungují, a naučí se je nastavovat. Zároveň se ohlédneme do historie, aby děti věděly, jak dlouho lidstvo dospívalo k současnému poznání.“

Úvodní schůzka proběhne ve středu 16. září v 16:00 h. „Předpokládáme, že kroužek budou navštěvovat děti z předchozích ročníků, ale uvítáme i nové zájemce. Podle jejich celkového počtu se rozhodneme, zda zůstanou v jedné, nebo vytvoří dvě skupiny,“ doplňuje vedoucí kroužku.

Astronomické kroužky mají ve Valašském Meziříčí bezmála stoletou tradici. „První vznikl v roce 1922. Mezi trojicí zakládajících členů byl Antonín Ballner, průkopník astronomie na Valašsku a majitel nyní památkově chráněné observatoře, která byla předchůdkyní naší hvězdárny,“ připomíná Kraus.

Podrobnosti včetně přihlášky lze najít na www.astrovm.cz, odkaz Aktuální program.