13.11.2020
Zákryty hvězd? Fascinující disciplína!

Stačí být ve správný čas na správném místě, a i pozorný amatér se může stát svědkem fascinující podívané. A když sledovaný úkaz navíc doloží kamerovým záznamem, může svým dílem přispět k bližšímu poznání nebeských objektů. Pozorování zákrytů hvězd je zkrátka vzrušující astronomická disciplína, a proto není divu, že Petr Zelený se jí věnuje bezmála třicet let.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Konec prázdnin si užívají ve hvězdárně

Konec prázdnin si užívají ve hvězdárně

Lepší závěr prázdnin si účastníci příměstského tábora v naší hvězdárně snad ani nemohli přát...

Chopili se nůžek a z papírových proužků a lepidla společně vystavěli věž kosmodromu, vyšší než oni sami. Předtím si zahráli turnaj ve strategické hře Ubongo, po obědě je čekalo pozorování Slunce i s přípravou dalekohledu a práce s 3D brýlemi

Jedenáct dětí nejen z Valašského Meziříčí tráví celý pracovní týden na příměstském táboře místní hvězdárny. „Snažíme se, aby program byl zábavný a zároveň vzdělávací,“ říká táborový vedoucí a odborný pracovník hvězdárny Radek Kraus.

Iveta Pittnerová si bohatý program užívá. „Líbilo se mi stavění věže. Také jsme malovali, co bychom chtěli vidět ve vesmíru. Nakreslila jsem mrtvou hvězdu, která vytvářela hvězdný prach, černou díru, Mars, Jupiter a hvězdu větší než Slunce,“ prozrazuje osmiletá dívka z Valašského Meziříčí, která je na táboře se svým dvojčetem Radimem. A co by si přála ještě vyzkoušet? „Láká mě pozorování hvězd dalekohledem,“ odpovídá Iveta.

Stejně jako ona a její bratr je i Ladislav Vanger na příměstském táboře poprvé. „Nevěděl jsem, co přesně budeme dělat, ale těšil jsme se. A zatím mě to baví, hlavně všechno, co se týká astronomie,“ vypráví dvanáctiletý školák z Rožnova pod Radhoštěm, jenž se o astronomii zajímá a rád vzpomíná na pozorování hvězd, které zde zažil už dříve.