22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Konec prázdnin si užívají ve hvězdárně

Konec prázdnin si užívají ve hvězdárně

Lepší závěr prázdnin si účastníci příměstského tábora v naší hvězdárně snad ani nemohli přát...

Chopili se nůžek a z papírových proužků a lepidla společně vystavěli věž kosmodromu, vyšší než oni sami. Předtím si zahráli turnaj ve strategické hře Ubongo, po obědě je čekalo pozorování Slunce i s přípravou dalekohledu a práce s 3D brýlemi

Jedenáct dětí nejen z Valašského Meziříčí tráví celý pracovní týden na příměstském táboře místní hvězdárny. „Snažíme se, aby program byl zábavný a zároveň vzdělávací,“ říká táborový vedoucí a odborný pracovník hvězdárny Radek Kraus.

Iveta Pittnerová si bohatý program užívá. „Líbilo se mi stavění věže. Také jsme malovali, co bychom chtěli vidět ve vesmíru. Nakreslila jsem mrtvou hvězdu, která vytvářela hvězdný prach, černou díru, Mars, Jupiter a hvězdu větší než Slunce,“ prozrazuje osmiletá dívka z Valašského Meziříčí, která je na táboře se svým dvojčetem Radimem. A co by si přála ještě vyzkoušet? „Láká mě pozorování hvězd dalekohledem,“ odpovídá Iveta.

Stejně jako ona a její bratr je i Ladislav Vanger na příměstském táboře poprvé. „Nevěděl jsem, co přesně budeme dělat, ale těšil jsme se. A zatím mě to baví, hlavně všechno, co se týká astronomie,“ vypráví dvanáctiletý školák z Rožnova pod Radhoštěm, jenž se o astronomii zajímá a rád vzpomíná na pozorování hvězd, které zde zažil už dříve.

Příměstský tábor - 2. turnus 9