27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Fyzikální divadlo jako výzva rodičům

Fyzikální divadlo jako výzva rodičům

Jak lze plechovku od piva proměnit na Hérónovu turbínu, točením hadice vysávat smetí a z domácího vysavače udělat vakuové dělo vystřelující plastelínové kuličky do černé díry? Tyto a další pokusy nabídl dětem a rodičům program s názvem Fyzikální divadlo, který 20. června uspořádala naše hvězdárna.

„Vybrali jsme pokusy, které lze jednoduše provést v domácích podmínkách. Je to zároveň výzva pro rodiče, kteří nyní doma učí své děti. S trochou fantazie mohou připravit efektní fyzikální pokusy, jejichž prostřednictvím si ověří probíranou teorii,“ říká autor pořadu a odborný pracovník hvězdárny Radek Kraus.

Na 30 návštěvníků mohlo sledovat pokusy s „neviditelností“ založenou na lomu světla, výrobu zmrzliny pomocí ledových kostek prosypaných solí nebo přelévání plynů. „Zaujalo mě vakuové dělo. Celý program byl vtipný a zábavný,“ říká dvanáctiletý Adam Kalivoda, který už se těší, až v hodinách fyziky uplatní nově nabyté znalosti.

Spokojeni odcházeli také rodiče. „Bylo to zajímavé a pro děti pestré, barvité a názorné,“ míní Martin Němec, jehož devítiletou dceru Adrianu nadchla výroba smetanové zmrzliny. „Kdybych mohla, tak bych ji snědla,“ směje se dívka.

Zvuková reportáž z akce