01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Do hvězdárny se vrátí návštěvníci

Do hvězdárny se vrátí návštěvníci

Po téměř dvouměsíční přestávce obnoví naše hvězdárna v pondělí 7. prosince návštěvnický provoz. Veřejnosti bude přístupná do 22. prosince, poté nastane každoroční vánoční pauza. Co zájemcům o astronomii nabídneme?

Denní prohlídkykaždý pracovní den od 7. do 18. prosince, vždy od 10.00 do 14.00 h – prohlídka hlavní budovy s astronomickými výstavami, exkurze v kopuli a za příznivého počasí pozorování Slunce pomocí dalekohledu, v případě zájmu návštěva dřevěné Ballnerovy hvězdárny a jižní observatoře

Večerní astronomická pozorování každý pracovní den od 7. do 18. prosince, vždy od 18.00 h – Jupiter, Saturn, Mars, dvojhvězdy, mlhoviny, v závěru období Měsíc

Mimořádná pozorování konjunkce Jupiteru a Saturnu denně od 18. do 22. prosince (včetně soboty a neděle), vždy od 16.30 do 18.00 h – za příznivého počasí pozorování dalekohledem v kopuli, při velkém počtu návštěvníků také dalekohledy umístěnými venku.