27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Do hvězdárny se vrátí návštěvníci

Do hvězdárny se vrátí návštěvníci

Po téměř dvouměsíční přestávce obnoví naše hvězdárna v pondělí 7. prosince návštěvnický provoz. Veřejnosti bude přístupná do 22. prosince, poté nastane každoroční vánoční pauza. Co zájemcům o astronomii nabídneme?

Denní prohlídkykaždý pracovní den od 7. do 18. prosince, vždy od 10.00 do 14.00 h – prohlídka hlavní budovy s astronomickými výstavami, exkurze v kopuli a za příznivého počasí pozorování Slunce pomocí dalekohledu, v případě zájmu návštěva dřevěné Ballnerovy hvězdárny a jižní observatoře

Večerní astronomická pozorování každý pracovní den od 7. do 18. prosince, vždy od 18.00 h – Jupiter, Saturn, Mars, dvojhvězdy, mlhoviny, v závěru období Měsíc

Mimořádná pozorování konjunkce Jupiteru a Saturnu denně od 18. do 22. prosince (včetně soboty a neděle), vždy od 16.30 do 18.00 h – za příznivého počasí pozorování dalekohledem v kopuli, při velkém počtu návštěvníků také dalekohledy umístěnými venku.