01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Architekti začnou projektovat výzkumné centrum

Architekti začnou projektovat výzkumné centrum

Začíná projektování stavby výzkumného, vzdělávacího a inovačního centra pro mladé v areálu naší hvězdárny.

Smlouvu na zhotovení projektové dokumentace pro společné povolení tento čtvrtek podepsali zástupci hvězdárny a společnosti JaP architects ze Zlína. „Firma zpracuje projektovou dokumentaci a zajistí vydání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Součástí zakázky bude také projekt demolice zastaralých garáží, na jejichž místě centrum vyroste,“ upřesňuje ředitel hvězdárny Libor Lenža.

Zmíněné práce potrvají do konce března příštího roku a přijdou na zhruba 774 tisíc korun. Následovat bude hledání finančních zdrojů na samotné centrum a v případě jejich nalezení příprava prováděcí dokumentace a výběr dodavatele stavby. „Za příznivého vývoje bychom mohli začít stavět na podzim roku 2021 nebo na jaře roku následujícího. S ohledem na složitou situaci okolo koronavirové pandemie ale nelze nic předjímat,“ zdůrazňuje Lenža.

Hlavním cílem zamýšleného centra je poskytnout studentům příležitost vzdělávat se, bádat a tvořit ve spolupráci s odborníky z Česka i celé Evropy a zároveň jim nabídnout kvalitní technické zázemí a odpovídající ubytování. Jejich činnost by se měla zaměřit na propojení technických a technologických oborů s výzkumem vesmíru a stratosféry. Náklady byly předběžně vyčísleny na přibližně 40 milionů korun. Nejvýznamnějším investorem má být Zlínský kraj, který je zřizovatelem hvězdárny.