25.09.2018
Letní putování vesmírem 2018

Je již tradicí, že s odcházejícím létem se ohlédneme zpět a hodnotíme proběhlé události. K nim patří i astronomické tábory pro děti od 7 do 15 let věku, které na hvězdárně pořádáme desítky let. Letošní skladba táborů byla následující: v červenci pobytový astronomický tábor a v srpnu příměstský tábor.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Den dětí na hřišti

Den dětí na hřišti

Také letos se naše hvězdárna podílela na oslavách Dne dětí na fotbalovém hřišti města Valašského Meziříčí.

Děti měly možnost pozorovat Slunce hvězdářským dalekohledem, dozvědět se o fotosféře a slunečních skvrnách a také si procvičit znalosti o planetách Sluneční soustavy podle malého kvízu.

Sluníčko svítilo po celý den, takže děti (i jejich rodiče) měli výbornou příležitost k pozorování. Skvrna na Slunci nebyla žádná, protože je momentálně sluneční aktivita malá.

Zato aktivita dětí všude kolem byla na dobré úrovni. Zavítali k našemu stanovišti, i když je lákaly i jiné atrakce, jako kolotoč, taneční vystoupení nebo třeba výcvik vojáků.

Na nástěnce jsme měli pro děti připravený malý poznávací kvíz a záludné otázky z astronomie. Všechny, kdo se snažili, jsme odměnili obrázkem nebo pohlednicí.

autor: Jana Škrabalová