22.02.2019
Velikonoce na hvězdárně

Na jarní měsíce jsme pro děti z mateřských školek připravili program VELIKONOCE NA HVĚZDÁRNĚ.   Společně přivítáme jaro, popovídáme si o velikonočních zvycích a symbolech, zjistíme, proč máme čtyři roční období, proč má Měsíc více tváří, jestli i v hlubokém vesmíru máme kuřátka, beránka a jiné velikonoční symboly.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Co se podařilo » Den dětí na hřišti

Den dětí na hřišti

Také letos se naše hvězdárna podílela na oslavách Dne dětí na fotbalovém hřišti města Valašského Meziříčí.

Děti měly možnost pozorovat Slunce hvězdářským dalekohledem, dozvědět se o fotosféře a slunečních skvrnách a také si procvičit znalosti o planetách Sluneční soustavy podle malého kvízu.

Sluníčko svítilo po celý den, takže děti (i jejich rodiče) měli výbornou příležitost k pozorování. Skvrna na Slunci nebyla žádná, protože je momentálně sluneční aktivita malá.

Zato aktivita dětí všude kolem byla na dobré úrovni. Zavítali k našemu stanovišti, i když je lákaly i jiné atrakce, jako kolotoč, taneční vystoupení nebo třeba výcvik vojáků.

Na nástěnce jsme měli pro děti připravený malý poznávací kvíz a záludné otázky z astronomie. Všechny, kdo se snažili, jsme odměnili obrázkem nebo pohlednicí.

autor: Jana Škrabalová