22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Vydařený seminář o planetě Zemi

Vydařený seminář o planetě Zemi

22.10.2008

Rok 2008 byl z iniciativy IUGS, Mezinárodní unie geologických věd a organizace UNESCO na Valném shromáždění OSN vyhlášen jako Mezinárodní rok planety Země. Cílem je připomenout a přiblížit opomíjený význam těchto věd pro celosvětový udržitelný rozvoj, omezení přírodních rizik, racionalizaci výstavby a optimální využívání přírodních zdrojů.

K této výjimečné iniciativě se připojila ve spolupráci s Geofyzikálním ústavem AV ČR, v.v.i. a Českou astronomickou společností i Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. Podporu poskytla také společnost CS CABOT, spol. s r. o. Valašské Meziříčí.

Podrobnější informace najdete v rubrice Mediální výstupy.