13.11.2020
Zákryty hvězd? Fascinující disciplína!

Stačí být ve správný čas na správném místě, a i pozorný amatér se může stát svědkem fascinující podívané. A když sledovaný úkaz navíc doloží kamerovým záznamem, může svým dílem přispět k bližšímu poznání nebeských objektů. Pozorování zákrytů hvězd je zkrátka vzrušující astronomická disciplína, a proto není divu, že Petr Zelený se jí věnuje bezmála třicet let.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Sluneční soustava v přírodě opět v provozu

Sluneční soustava v přírodě opět v provozu

02.03.2012

Na letošní rok jsme připravili obnovenou premiéru pořadu o Sluneční soustavě. Na zahradě hvězdárny je možné pomocí modelu Slunce a planet názorně předvést jejich polohy, vzdálenosti, pohyby a další aspekty, které není možné ukázat při projekci běžné prezentace ve vnitřních prostorách hvězdárny. Pořad je vhodný pro menší skupinu do 25 žáků. Samozřejmě rozhodující je také počasí. Náklady na zakoupení nového balonu - modelu Slunce - byly uhrazeny z finančních darů podniku Deza a Cabot v loňském roce.

Sluneční soustava v přírodě je mezi školami velmi oblíbeným výukovým programem. Bohužel díky opakovanému nešťastnému poškození balonu znázorňujícího Slunce, nebylo možné tento program v minulém roce realizovat. Díky finančním darům dvou firem sídlících ve Valašském Meziříčí - Deza a Cabot, jsme měli možnost zakoupit tuto výukovou pomůcku. Všichni si přejeme, ať nám vydrží co nejdéle.

autor: Markéta Konvičková