22.03.2020
Astronomický kroužek pokračuje v činnosti

Hvězdárna veřejnosti oznamuje, že astronomický kroužek pokračuje ve své činnosti ve formě videokonferencí (Skype). Důvodem jsou vládní nařízení, která fakticky znemožňují činnost kroužku v původní podobě. Nechceme ztratit kontakt se svými příznivci a zároveň chceme splnit závazky, které jsme dali účastníkům a jejich rodičům. Dále si uvědomujeme, že udržení současných sociálních kontaktů bude důležité i pro stav po skončení vládních opatření.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Podzimní turné s vědou pro děti

Naše turné s vědou a pohádkou začalo na konci září a skončilo pár hodin před příchodem astronomické zimy (17h 45min; 21. 12. 2017). Téměř 400 dětí z mateřských a základních škol (Růžďka, Branky, Nový Jičín, Lipník nad Bečvou, Mikulůvka, Bordovice, Pržno, Všechovice) se účastnilo vědeckého poznávání světa a zjistilo, že: existuje povrchové napětí (vodoměrku nahradila kancelářská sponka anebo skořice); v mýdlových bublinách je vzduch; vzduch obsahuje kyslík a má tlak. Našim cílem bylo také něco vyrobit, to se nám podařilo s pomocí tajných přísad v erlenmeyerově baňce, ze které nekontrolovaně unikal v bublinách schovaný oxid uhličitý. Tento experiment také posloužil k nafouknutí rukavice. Vrcholem experimentů byly skleničky s červenou a modrou tekutinou, které se i přes vzájemné propojení nechtěly promíchat.

Turné nebylo pouze o experimentech, ale také o pohádkách. V mateřských školách v Růžďce, Bordovicích a Všechovicích jsme si spolu s dětmi vyprávěli o putování tří mudrců za vánoční hvězdou a o delfínovi, který zachránil pěvce Arióna.

Tímto chci poděkovat za trpělivosti a shovívavost paní učitelek ze škol a školek, které se staly dalšími účastníky a pomocníky při tvorbě experimentů. A chci vás také pozvat na jarní vědecké turné, které má již první účastníky z Frýdku Místku, Lysůvek, Všechovic, Růžďky a Loučky.