13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Podzimní turné s vědou pro děti

Naše turné s vědou a pohádkou začalo na konci září a skončilo pár hodin před příchodem astronomické zimy (17h 45min; 21. 12. 2017). Téměř 400 dětí z mateřských a základních škol (Růžďka, Branky, Nový Jičín, Lipník nad Bečvou, Mikulůvka, Bordovice, Pržno, Všechovice) se účastnilo vědeckého poznávání světa a zjistilo, že: existuje povrchové napětí (vodoměrku nahradila kancelářská sponka anebo skořice); v mýdlových bublinách je vzduch; vzduch obsahuje kyslík a má tlak. Našim cílem bylo také něco vyrobit, to se nám podařilo s pomocí tajných přísad v erlenmeyerově baňce, ze které nekontrolovaně unikal v bublinách schovaný oxid uhličitý. Tento experiment také posloužil k nafouknutí rukavice. Vrcholem experimentů byly skleničky s červenou a modrou tekutinou, které se i přes vzájemné propojení nechtěly promíchat.

Turné nebylo pouze o experimentech, ale také o pohádkách. V mateřských školách v Růžďce, Bordovicích a Všechovicích jsme si spolu s dětmi vyprávěli o putování tří mudrců za vánoční hvězdou a o delfínovi, který zachránil pěvce Arióna.

Tímto chci poděkovat za trpělivosti a shovívavost paní učitelek ze škol a školek, které se staly dalšími účastníky a pomocníky při tvorbě experimentů. A chci vás také pozvat na jarní vědecké turné, které má již první účastníky z Frýdku Místku, Lysůvek, Všechovic, Růžďky a Loučky.