22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Astronomický kroužek pokračuje v činnosti

Hvězdárna veřejnosti oznamuje, že astronomický kroužek pokračuje ve své činnosti ve formě videokonferencí (Skype). Důvodem jsou vládní nařízení, která fakticky znemožňují činnost kroužku v původní podobě. Nechceme ztratit kontakt se svými příznivci a zároveň chceme splnit závazky, které jsme dali účastníkům a jejich rodičům. Dále si uvědomujeme, že udržení současných sociálních kontaktů bude důležité i pro stav po skončení vládních opatření.

V minulém týdnu proběhl první astronomický kroužek v režimu videokonference, které se účastnilo 6 ze 14 přihlášených dětí. V následujících týdnech bude videokonference probíhat vždy ve středu od 15 hodin. Délka relace bude v minimální délce 30 minut. Dále pracujeme na přípravě doprovodných materiálů, které budou do videokonference vkládány.

Tato situace je pro nás výzvou, protože nemůžeme zcela naplno využívat stávajících technických možností hvězdárny. Příprava videokonference představuje zcela jinou přípravu, která kromě předávání informací umožňuje i společnou interakci.

Bližší informace vám budou sděleny na těchto kontaktech: rkraus@astrovm.cz anebo na telefonním čísle 571 611 928.