22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Rodinná sobota s Počasím kolem nás

Rodinná sobota s Počasím kolem nás

Možnost nahlédnout pod pokličku meteorologie nabídne rodinám s dětmi naše hvězdárna, která je v sobotu 19. září ve 14:00 h pozve na pořad s názvem Počasí kolem nás.

„Návštěvníkům ukážeme přístroje z meteorologické stanice, kterou v našem areálu provozuje Český hydrometeorologický ústav. Představíme jim staré i nové přístroje a způsoby, jakými se dříve měřilo. Také se seznámí s různými typy oblačnosti, případně se zvláštnostmi, které běžně neměříme, ale mohou se s nimi na obloze setkat,“ prozrazuje autor pořadu a odborný pracovník hvězdárny Jiří Srba.

Některé přístroje si zájemci budou moci osahat a vyzkoušet práci s nimi – například s ručním i digitálním anemometrem na měření síly větru a s teploměry, které kromě aktuální zaznamenávají i maximální a minimální teplotu vzduchu.

Na akci je nutná registrace, kterou lze provést do pátku 18. září do 12:00 h na telefonu 571 611 928 nebo na e-mailu hvezdarna@astrovm.cz. Platná je až po zpětném potvrzení. Více na www.astrovm.cz.