27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Rakety, čaj a sušenky ve hvězdárně

Rakety, čaj a sušenky ve hvězdárně

Ještě dva pořady – vedle běžných večerních pozorování a denních exkurzí – uspořádá do konce školního roku naše hvězdárna.

Nejprve to bude Cesta ke hvězdám, která se uskuteční v sobotu 19. června od 14:00 hodin a bude určena rodinám s dětmi. „Společně se podíváme mezi první snílky o cestách do vesmíru a na některé jejich úspěšné i méně zdařilé nápady. Také si ukážeme, na jakém principu fungují rakety, a seznámíme se s prvními zvířecími kosmonauty,“ prozrazuje autor pořadu a odborný pracovník hvězdárny Tomáš Pečiva. Rodinné odpoledne završí výroba jednoduchých raket na vodní pohon, které návštěvníci vypustí k nebi pomocí speciálního katapultu.

O necelý týden později – v pátek 25. června ve 21:00 hodin – bude hvězdárna dějištěm pohodové akce nazvané Čaj o jednadvacáté. „Bude to tradiční symbolické rozloučení se školním rokem,“ avizuje průvodce pořadem a odborný pracovník hvězdárny Radek Kraus. „Zájemce pozveme na trochu jiné pozorování večerní oblohy. Projdeme si náš areál a budeme si vyprávět nejen o hvězdách, ale i o souhvězdích a příbězích, které se k nim váží,“ upřesňuje Kraus a dodává, že v duchu názvu pořadu nebude chybět malé občerstvení v podobě čaje a sušenek.

Vstupné na obě akce bude 50 Kč pro dospělé a 40 Kč pro mládež. U pořadu Cesta ke hvězdám je nutná rezervace na telefonu 571 611 928 nebo e-mailu info@astrovm.cz, která je platná až po našem potvrzení. Více informací najdete na www.astrovm.cz.