01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Nad hvězdárnou se bude vznášet dron

Nad hvězdárnou se bude vznášet dron

Astronomům chyběl pohled z výšky. Teď už ho budou mít.

Svůj první dron pořídila naše hvězdárna. Jednoduchý a levný přístroj vybavený kamerou, který na jedno nabití vydrží ve vzduchu 7 minut, najde několikeré využití. „S jeho pomocí budeme pořizovat netradiční záběry našeho areálu i akcí, které se tady uskuteční. Dokumentovat budeme také pozorování pro veřejnost pořádaná mimo hvězdárnu, například v atraktivním prostředí hradů,“ říká odborný pracovník hvězdárny Tomáš Pečiva.

Létání s dronem si budou moci vyzkoušet také děti, které se ve hvězdárně zúčastní letních astronomických táborů. „Některé si tak rozšíří své znalosti a dovednosti v práci s moderní technikou a novými technologiemi. Už několik let se s nimi zabýváme programováním robotů,“ připomíná Pečiva. Nový dron už má za sebou první zkušební let. „A s ním i několik, naštěstí jen lehkých havárií způsobených chybnou pilotáží,“ usmívá se odborný pracovník hvězdárny.

Nový dron byl pořízen z projektu přeshraniční spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Česká republika, Fond malých projektů „Společné motivační vzdělávání pro mladé“ a v jeho rámci z programu „Moderní technika a komunikace“.