Zřizovatelem organizace je

05.01.2024
Činnost Klubu nadaných dětí ve školním roce 2023/2024

Klub nadaných dětí funguje na hvězdárně od roku 2019. Klub se každý nový školní rok otevírá pro nové zájemce, výjimkou byl hned první ročník, který se kvůli covidovým omezením protáhl na roky dva.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Nad hvězdárnou se bude vznášet dron

Nad hvězdárnou se bude vznášet dron

Astronomům chyběl pohled z výšky. Teď už ho budou mít.

Svůj první dron pořídila naše hvězdárna. Jednoduchý a levný přístroj vybavený kamerou, který na jedno nabití vydrží ve vzduchu 7 minut, najde několikeré využití. „S jeho pomocí budeme pořizovat netradiční záběry našeho areálu i akcí, které se tady uskuteční. Dokumentovat budeme také pozorování pro veřejnost pořádaná mimo hvězdárnu, například v atraktivním prostředí hradů,“ říká odborný pracovník hvězdárny Tomáš Pečiva.

Létání s dronem si budou moci vyzkoušet také děti, které se ve hvězdárně zúčastní letních astronomických táborů. „Některé si tak rozšíří své znalosti a dovednosti v práci s moderní technikou a novými technologiemi. Už několik let se s nimi zabýváme programováním robotů,“ připomíná Pečiva. Nový dron už má za sebou první zkušební let. „A s ním i několik, naštěstí jen lehkých havárií způsobených chybnou pilotáží,“ usmívá se odborný pracovník hvězdárny.

Nový dron byl pořízen z projektu přeshraniční spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Česká republika, Fond malých projektů „Společné motivační vzdělávání pro mladé“ a v jeho rámci z programu „Moderní technika a komunikace“.

PředchozíZpět