22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Hejtman se zajímal o vzdělávací centrum

Hejtman se zajímal o vzdělávací centrum

Hejtman Jiří Čunek se dnes v naší hvězdárně zajímal o připravovanou výstavbu Výzkumného, vzdělávacího a inovačního centra pro mladé.

Návštěva hvězdárny, která je příspěvkovou organizací Zlínského kraje, byla součástí hejtmanova kontrolního dne. Dnešní program věnoval velkým investičním akcím kraje v Rožnově pod Radhoštěm a Valašském Meziříčí. „Vždy si nejprve na místě udělám vlastní názor, zda daný projekt chci navrhnout radě a zastupitelstvu k financování. Rozhodovat od stolu není nikdy dobře,“ vysvětlil Čunek.

Projekt výzkumného, vzdělávacího a inovačního centra je mu velmi blízký nejen proto, že v mládí se o astronomii zajímal. „Znalost alespoň toho, co je na obloze viditelné, člověka posouvá dále. Patří to k základům vzdělání a napomáhá i formování pocitu pokory, když zjistíme, že vesmír je nekonečný a my jsme jeho nepatrnou součástí,“ dodal hejtman, jenž považuje za důležité, že hvězdárna je výzkumnou a zároveň vzdělávací institucí.

Jako velmi potřebnou hodnotí hejtmanovu návštěvu také ředitel hvězdárny. „Seznámil se se základním stavem krajského majetku a zkontroloval průběh investiční akce spočívající v revitalizaci prostranství před hlavní budovou hvězdárny. Probrali jsme také budoucí investice a naše další plány v oblasti vzdělávání i cestovního ruchu,“ informoval Libor Lenža.