27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Děti si užijí léto s astronomií

Děti si užijí léto s astronomií

Pokud to epidemiologická situace dovolí, bude naše hvězdárna o letních prázdninách znovu patřit nejmladším zájemcům o astronomii.

„Pro děti uspořádáme pobytový tábor, který proběhne od 9. do 18. července, a tábor příměstský od 9. do 13. srpna. Při velkém zájmu připravíme i druhý turnus příměstského tábora od 23. do 27. srpna,“ informuje odborný pracovník hvězdárny a každoroční táborový vedoucí Radek Kraus.

Zatímco pobytový tábor je určen dětem od 9 let, na příměstský, jehož účastníci se každé odpoledne vracejí domů, se lze přihlásit už od 7 let. „Jsou to vzdělávací tábory, během nichž děti hravou formou poznávají noční oblohu, učí se na ní orientovat a osvojují si také základy experimentální fyziky,“ popisuje Kraus.

Mimo to se táborníci věnují programování malých robotů, sportují, kreslí a podnikají výlety do okolí. Pobytový turnus je navíc bohatší o noční pozorování a napínavou celotáborovou hru. „Prázdninové tábory mají u nás dlouholetou tradici a mezi dětmi jsou velmi oblíbené. Už teď se hlásí první zájemci,“ dodává táborový vedoucí.

Všechny potřebné informace včetně přihlášek zájemci najdou na webu www.astrovm.cz, odkaz Dětem.