01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Astronomové zvou na hrátky se světlem

Astronomové zvou na hrátky se světlem

Myslíte si, že světlo není zrovna zábavné téma? Omyl!

Poznávejme svět světlem! Tato výzva dala název programu, vhodnému zejména pro rodiny s dětmi, který v sobotu 21. srpna od 14:00 hodin uspořádá naše hvězdárna. „Prostřednictvím her a zábavných pokusů seznámíme návštěvníky se světlem kolem nás,“ informuje autorka programu a odborná pracovnice hvězdárny Naďa Lenžová.

Lidé se dovědí, odkud se světlo bere, jaké převratné objevy a vynálezy jsou s ním spjaté, a poznají jeho základní vlastnosti. „Spatří odraz a lom světla, pomocí speciálních brýlí ho rozloží a zjistí, jakým nejužším otvorem může projít světelný paprsek. Za příznivých podmínek budou dalekohledem v hlavní kopuli pozorovat sluneční záření. Chybět nebudou ani pokusy se světly a stíny,“ upřesňuje Lenžová.

Na program se lze přihlásit na telefonním čísle 571 611 928 nebo na e-mailu info@astrovm.cz.  Podrobnosti najdete na webu www.astrovm.cz.