Zřizovatelem organizace je

14.04.2024
Víkendová stáž studentů Společné laboratoře optiky UP a FZÚ AV ČR

Již tradičně se minimálně jednou za rok na naší hvězdárně objeví studenti předmětu SLO/PA Univerzity Palackého v Olomouci, Společné laboratoře optiky UP a FZÚ AV ČR. Stejně tomu bylo i letos, ale přece jen ta letošní stáž byla něčím výjimečná… světe div se, vyšlo nám počasí! A čím vším se studenti u nás zabývali? Hlavními tématy byly astronomické přístroje, astronomická pozorování a jejich zpracování.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Společné motivační vzdělávání pro mladé - seminář

Společné motivační vzdělávání pro mladé - seminář

Místo konání akce:Hotel Charbulák, Staré Hamry
Typ akce:seminář
Termín konání akce: 21.08.2020 14:00 – 22.08.2020 15:00

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. a Krajská hvězdárna v Žilině pořádají ve dnech 21. až 22. srpna 2020 v prostorách Horského hotelu Charbulák ve Starých Hamrech v Beskydech netradiční akci (vzdělávací seminář) pro pracovníky projektových partnerů, pedagogy, osoby věnující se mimoškolním aktivitám apod.

Akce je pořádána v rámci projektu Společné motivační vzdělávání pro mladé, který je spolufinancován z programu Interreg V-A Slovenská republika - Česká republika Fond malých projektů.

Cílem akce je prohloubit přeshraniční spolupráci v oblasti výuky, mimoškolního vzdělávání i zájmových činností. V průběhu akce představíme ukázky nových vzdělávacích programů s vysokým podílem experimentů a samostatné činnosti žáků, připravenou metodiku výuky v níže uvedených oblastech a možný přístup při výuce přírodovědných a technických oborů.

Budeme se zabývat nejen robotikou, jednoduchou mechanikou pro mateřské školy a první stupně základních škol, ale také představíme modernizovaný program věnovaný optice, elektřině a magnetismu, nezapomeneme také na nejnovější technologie každodenního života. Program bude sestaven z několika 45 minutových bloků. Bude dost prostoru také na vzájemnou diskusi a výměnu zkušeností, a pokud nám bude přát počasí, tak se můžete těšit na pozorování objektů večerní oblohy.

Výstupy projektu i získané poznatky a zkušenosti můžete využití nejen tak, že nás se svými žáky navštívíte, ale i tak, že získané poznatky, metodické listy a další materiál a výstupy využijete ke své inspiraci a použijete je při své pedagogické práci.

Začátek akce je v pátek příjezdem účastníků od 14:00 a rozloučíme se další den v sobotu po 15. hodině. V rámci projektu hradíme přihlášeným účastníkům ubytování (jednu noc na dvou až tří lůžkových pokojích), zajišťujeme stavu (večeři, snídani, oběd) a drobné občerstvení v průběhu akce.

Případné dotazy směřujte na nlenzova@astrovm.cz, telefon 571 611 928.

PROGRAM VZDĚLÁVACÍHO SEMINÁŘE

Pátek 21. srpna 2020

14:00 - 15:00 Příjezd účastníků a prezence, případně ubytování
15:00 - 15:30 Úvodní slovo organizátorů, představení cílů projektu a seznámení účastníků
15:30 - 16:00 Hvězdárny jako součást vzdělávacího systému – možnosti, nabídka, realitaLibor Lenža, Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o.
16:00 - 17:00 Mechanika kapalin, elektřina, elektromagnetismus – vybrané experimenty a ukázky programu (pokusy s vývěvou, Van de Graaffovým generátorem, pokusy s elektrostatikou)Jiří Srba, Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o.
17:30 - 18:15 Optika a optické děje názorně (ukázky optických jevů, pokusů a pomůcek)Tomáš Pečiva, Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o.
18:30 - 19:00 Mechanika – základy pro základy aneb jednoduché stroje v praxi – představení programu mechanika pro MŠ a ZŠ Naděžda Lenžová a Libor Lenža, Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o.
20:00 - 21:00 Moderovaná diskuse a beseda účastníků semináře
21:00 - 24:00 Astronomické pozorování pro všechny účastníky semináře, orientace na obloze, teleskopická pozorování – tato část programu se uskuteční pouze v případě příznivého počasí

Sobota 22. srpna 2020

09:00 - 09:30 Robotika pro dnešek i zítřek – proč se na ZŠ bavit o roboticeLibor Lenža, Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o.
09:30 - 10:00 Představení možností stavebnice LEGO Mindstorms EV3 – seznámení s možnostmi a výbavou stavebnice pro výukové účelyTomáš Pečiva, Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o.
10:30 - 11:30 Ukázky programování Mindstorms EV3, využití ve výuce a volnočasových aktivitáchTomáš Pečiva, Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o.
13:00 - 15:00 Moderní technologie v každodenním životě – představení programu pro ZŠ a SŠ včetně ukázekLibor Lenža, Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o.

Změna programu vyhrazena! Program se může změnit s ohledem na aktuální pozorovací podmínky a organizační záležitosti.