25.11.2018
Úspěšný projekt energetických úspor

V  roce 2017 byla provedena rekonstrukce (zateplení objektu a výměna výplní stavebních otvorů) provozně-technického objektu Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o., který slouží jako zázemí hlavních objektů hvězdárny, jako odborná knihovna a studovna odborných pracovníků a stážistů.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to! - III.

Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to! - III.

Typ akce:akce pro děti
Termín konání akce: 27.10.2018 od 9:00 do 18:00

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. pořádá dne 27. října 2018 třetí (a zároveň poslední) celodenní vzdělávací a zábavnou akci pro děti od 10 do 18 let a jejich rodiče či prarodiče v rámci projektu Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to!

Děti, společně se svými (pra)rodiči mohou objevovat taje přírodních věd a techniky. Mohou bádat a seznamovat se s vědeckými postupy, vyzkoušet si některé laboratorní pokusy a řešit zajímavé technické úkoly a problémy.

Je to jedinečná příležitost k propojení cenných zkušeností (pra)rodičů se zvídavostí a nadšením dětí, k prohloubení vztahů mezi nimi a ke společnému poznávání světa kolem nás…

Předpokládaný časový plán

09:00 – 09:30

Přivítání a společný úvod, představení projektu a Hvězdárny Valašské Meziříčí, rozdělení do skupin

09:00 – 12:00

Tematický blok ROBOTIKA ANEB VE VĚKU ROBOTŮ A AUTOMATŮ

Jaký je rozdíl mezi automatem a robotem? Od kdy se lidé s automaty a roboty ve svém životě setkávají. Jaká je současnost a budoucnost robotů a robotických systémů? Jaké jsou jejich výhody a nevýhody?

Praktická část – seznámení s robotickou stavebnicí LEGO MindStorm a metodou jednoduchého programování. Programování jednoduchých úkonů a poté sestavení svého vlastního programu. ... a jedno malé překvapení k tomu.

12:00 – 13:00

Přestávka na oběd – zajišťuje si každý z účastníků sám

13:00 – 14:45

Tematický blok ASTRONOMIE SLUNEČNÍ SOUSTAVY

Sluneční soustava je naším kosmickým domovem, který neustále ze Země, z oběžné dráhy i pomocí meziplanetárních sond poznáváme a upřesňujeme naše představy. Vydejme se společně na malou a stručnou procházku naší Sluneční soustavou.

Praktická část – výklad u modelu Sluneční soustavy. Společně si vyzkoušíme jak planety obíhají a jak je můžeme vidět na obloze. Děti si mohou vytvořit svou vlastní planetu...

15:15 – 18:00

Tematický blok CHEMIE KOLEM NÁS

S chemií se setkává každý z nás každý den. Pojďme se společně podívat na obyčejné věci trochu jiným pohledem a pokusme se společně porozumět některým zákonitostem přírody i moderního světa. Co jsou to polymery a proč jsou pro nás tak důležité?

Praktická část – ukážeme si společně jednoduché pokusy, prakticky vysvětlíme některé zákonitosti a pravidla. Poté se můžete sami pustit do jednoduchých pokusů a experimentů. Děti si mohou samy postavit modely jednoduchých molekul.

Na akci je nezbytné se přihlásit na e-mail info@astrovm.cz, počet účastníků je omezen. Akce je celodenní od 9:00 do 18:00 hodin s přestávkami.

Přihláška je platná až po potvrzení z naší strany.

Účastnický poplatek: dospělí 100,- Kč; děti 60,- Kč (zajištění celodenního drobného občerstvení).

Projekt byl podpořen Ministerstvem kultury ČR.

Plakát ke stažení (pdf; 2,44 MB)

V rámci této akce, kterou pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace, mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.