13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to! - III.

Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to! - III.

Typ akce:akce pro děti
Termín konání akce: 27.10.2018 od 9:00 do 18:00

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. pořádá dne 27. října 2018 třetí (a zároveň poslední) celodenní vzdělávací a zábavnou akci pro děti od 10 do 18 let a jejich rodiče či prarodiče v rámci projektu Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to!

Děti, společně se svými (pra)rodiči mohou objevovat taje přírodních věd a techniky. Mohou bádat a seznamovat se s vědeckými postupy, vyzkoušet si některé laboratorní pokusy a řešit zajímavé technické úkoly a problémy.

Je to jedinečná příležitost k propojení cenných zkušeností (pra)rodičů se zvídavostí a nadšením dětí, k prohloubení vztahů mezi nimi a ke společnému poznávání světa kolem nás…

Předpokládaný časový plán

09:00 – 09:30

Přivítání a společný úvod, představení projektu a Hvězdárny Valašské Meziříčí, rozdělení do skupin

09:00 – 12:00

Tematický blok ROBOTIKA ANEB VE VĚKU ROBOTŮ A AUTOMATŮ

Jaký je rozdíl mezi automatem a robotem? Od kdy se lidé s automaty a roboty ve svém životě setkávají. Jaká je současnost a budoucnost robotů a robotických systémů? Jaké jsou jejich výhody a nevýhody?

Praktická část – seznámení s robotickou stavebnicí LEGO MindStorm a metodou jednoduchého programování. Programování jednoduchých úkonů a poté sestavení svého vlastního programu. ... a jedno malé překvapení k tomu.

12:00 – 13:00

Přestávka na oběd – zajišťuje si každý z účastníků sám

13:00 – 14:45

Tematický blok ASTRONOMIE SLUNEČNÍ SOUSTAVY

Sluneční soustava je naším kosmickým domovem, který neustále ze Země, z oběžné dráhy i pomocí meziplanetárních sond poznáváme a upřesňujeme naše představy. Vydejme se společně na malou a stručnou procházku naší Sluneční soustavou.

Praktická část – výklad u modelu Sluneční soustavy. Společně si vyzkoušíme jak planety obíhají a jak je můžeme vidět na obloze. Děti si mohou vytvořit svou vlastní planetu...

15:15 – 18:00

Tematický blok CHEMIE KOLEM NÁS

S chemií se setkává každý z nás každý den. Pojďme se společně podívat na obyčejné věci trochu jiným pohledem a pokusme se společně porozumět některým zákonitostem přírody i moderního světa. Co jsou to polymery a proč jsou pro nás tak důležité?

Praktická část – ukážeme si společně jednoduché pokusy, prakticky vysvětlíme některé zákonitosti a pravidla. Poté se můžete sami pustit do jednoduchých pokusů a experimentů. Děti si mohou samy postavit modely jednoduchých molekul.

Na akci je nezbytné se přihlásit na e-mail info@astrovm.cz, počet účastníků je omezen. Akce je celodenní od 9:00 do 18:00 hodin s přestávkami.

Přihláška je platná až po potvrzení z naší strany.

Účastnický poplatek: dospělí 100,- Kč; děti 60,- Kč (zajištění celodenního drobného občerstvení).

Projekt byl podpořen Ministerstvem kultury ČR.

Plakát ke stažení (pdf; 2,44 MB)

V rámci této akce, kterou pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace, mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.