13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní » Aktuality AK » Pozorovací kampaň projektu F-CHROMA

Pozorovací kampaň projektu F-CHROMA

19.09.2015

Observační kampaň na pozorování slunečních erupcí, včetně tzv. bílých erupcí, je vyhlášena v rámci projektu F-CHROMA. Tento projekt realizuje celkem 7 partnerů, včetně Astronomického ústavu AV ČR, v.v.i. v Ondřejově. Jedná se o výzkumný projekt zaměřený na pochopení fyziky sluneční chromosféry během slunečních erupcí. Součástí tohoto projektu je pozorovací kampaň zahrnující amatérské astronomy.

Simultánní pozorování několika pozemskými i orbitálními observatořemi jsou plánována v termínu 19. - 27. září 2015. Amatérské snímky pořízené v této době jsou velmi žádané. Snímky z menších dalekohledů zachycují větší zorné pole, mohou doplnit informace v intervalech, kdy chybějí data z profesionálních přístrojů, a být použity k porovnání s profesionálními pozorováními. Vítané jsou zejména snímky v čáře H-alfa, CaII K, ale i slunečním kontinuu a v bílém světle. Vhodnými přístroji jsou běžné i speciální sluneční dalekohledy a jako záznamová zařízení jsou nejvhodnější astronomické kamery, ale také DSLR v RAW módu.

Více informací o technických detailech (včetně návodu k pořízení snímků) a o tom, jak se do pozorovací kampaně zapojit lze nalézt na internetové stránce kampaně F-CHROMA (v angličtině).

Pokud se chcete do projektu zapojit, nezapomeňte se registrovat k zasílání novinek, jinak můžete zmeškat důležité informace o pozorovacím čase a vybrané oblasti na Slunci. Vaše otázky rádi zodpovíme buď

nebo se přidejte ke skupině Flare Hunters nebo zde

Jasnou oblohu přeje a na spolupráci se těší  tým F-HUNTERS!