27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Táborníci leželi pod nebeskou klenbou

Táborníci leželi pod nebeskou klenbou

Neobvyklý zážitek dnes čekal na účastníky příměstského tábora naší hvězdárny.

Ačkoli byl den a venku pršelo, pohodlně ulehli na palubovku a nechali se unášet magickou krásou hvězdami poseté nebeské klenby, kterou kolem nich vytvořilo nafukovací planetárium. V tělocvičně zdejšího Střediska volného času Domeček ho postavili pracovníci Krajské hvězdárny v Žilině. Po celý den se tady střídaly děti dychtivé spatřit noční oblohu zakletou do četných animací...

„Zorientujeme se na letní obloze, ukážeme si, kde se aktuálně nacházejí planety Jupiter a Saturn, podíváme se na padající hvězdy Perseidy a zhlédneme pohádku o polárním dni a noci,“ popisuje program Kristína Vlčková ze slovenské hvězdárny. Na závěr si děti před planetáriem osahaly didaktické pomůcky, jejichž prostřednictvím se zábavnou formou dověděly, jak fungují Sluneční soustava a vesmír.

„Líbily se mi hvězdy rozprostřené v kopuli. Měl jsem pocit, že mě obklopuje skutečná nebeská klenba,“ líčí své dojmy třináctiletý Tadeáš Pilař. O tři roky mladší Elenku Novosadovou nejvíce upoutala hvězdná obloha. „Bylo to, jako bych se dívala na opravdové nebe,“ říká dívka.

Akce byla součástí projektu Kúzelná astronómia, který spolufinancuje Evropská unie a jehož přeshraničním partnerem je Hvězdárna Valašské Meziříčí.