Zřizovatelem organizace je

18.03.2024
Hvězdárna na Den hvězdáren a planetárií představila nové modely Slunce a Země

Také valašskomeziříčská hvězdárna se v pátek 15. 3. 2024 zapojila do celorepublikového Dne hvězdáren a planetárií, aby veřejnosti představila práci těchto pracovišť, jejich význam a přínosy. Připravili jsme bohatý program od odpoledních až do večerních hodin, kdy si mohli trpěliví návštěvníci prohlédnout nejen našeho nejbližšího nebeského souputníka, ale také největší planetu Sluneční soustavy Jupiter. Odpolední programy byl určený zejména dětem a v podvečer jsme veřejnosti slavnostně představili dva nové nafukovací modely těles nebeských, Slunce a naší planety Země.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Táborníci leželi pod nebeskou klenbou

Táborníci leželi pod nebeskou klenbou

Neobvyklý zážitek dnes čekal na účastníky příměstského tábora naší hvězdárny.

Ačkoli byl den a venku pršelo, pohodlně ulehli na palubovku a nechali se unášet magickou krásou hvězdami poseté nebeské klenby, kterou kolem nich vytvořilo nafukovací planetárium. V tělocvičně zdejšího Střediska volného času Domeček ho postavili pracovníci Krajské hvězdárny v Žilině. Po celý den se tady střídaly děti dychtivé spatřit noční oblohu zakletou do četných animací...

„Zorientujeme se na letní obloze, ukážeme si, kde se aktuálně nacházejí planety Jupiter a Saturn, podíváme se na padající hvězdy Perseidy a zhlédneme pohádku o polárním dni a noci,“ popisuje program Kristína Vlčková ze slovenské hvězdárny. Na závěr si děti před planetáriem osahaly didaktické pomůcky, jejichž prostřednictvím se zábavnou formou dověděly, jak fungují Sluneční soustava a vesmír.

„Líbily se mi hvězdy rozprostřené v kopuli. Měl jsem pocit, že mě obklopuje skutečná nebeská klenba,“ líčí své dojmy třináctiletý Tadeáš Pilař. O tři roky mladší Elenku Novosadovou nejvíce upoutala hvězdná obloha. „Bylo to, jako bych se dívala na opravdové nebe,“ říká dívka.

Akce byla součástí projektu Kúzelná astronómia, který spolufinancuje Evropská unie a jehož přeshraničním partnerem je Hvězdárna Valašské Meziříčí.