01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Řekli si "ano" v parku hvězdárny

Řekli si "ano" v parku hvězdárny

Park naší hvězdárny si snoubenecký pár vybral pro svůj dnešní svatební obřad.

„Hledali jsme vhodný venkovní prostor,“ vysvětluje nevěsta Petra Kovářová. „Míst, která by splňovala požadavky matriky, ve Valašském Meziříčí a okolí není mnoho,“ doplňuje ženich Michal Plášek. Ze dvou možností, jež připadaly v úvahu, nakonec padla volba na park hvězdárny.

„Přijde nám to tady hezčí, překvapilo nás, jak je park rozlehlý. Také přístup zdejších pracovníků byl vstřícnější,“ pokračuje Plášek, jenž při domlouvání obřadu navštívil hvězdárnu poprvé v životě. „Mockrát jsem si říkal, že bych se sem mohl vypravit na astronomické pozorování, ale nikdy k tomu nedošlo,“ přiznává. Obdobně je na tom jeho partnerka. „Bydlím ve Valašském Meziříčí šest let, a ještě jsem tady nebyla. Ale mohli bychom to oba napravit, třeba u příležitosti výročí naší svatby,“ uvažuje nevěsta.

Svatby ve hvězdárně nejsou ničím neobvyklým. „V posledních letech tady bývají jedna až dvě ročně,“ potvrzuje ředitel Libor Lenža. „Pro nás to znamená příjemné zpestření každodenní práce a posílení prestiže našeho pracoviště, pro svatebčany příležitost podívat se na místa, která by někteří jinak nenavštívili,“ dodává ředitel.

Svatba v parku hvězdárny 9