01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Při letošní Noci vědců půjde o čas

Při letošní Noci vědců půjde o čas

Čas bude ústředním tématem republikové Noci vědců. Magická veličina, kterou nelze uchopit ani zastavit, bude prolínat také programem naší hvězdárny.

Noc vědců letos připadne na pátek 24. září, její program ve valašskomeziříčské hvězdárně začne v 17:00 hodin. „Pro návštěvníky jsme připravili několik pořadů, v nichž hlavní roli bude hrát čas,“ avizuje ředitel Libor Lenža.

Na úvod lidé proniknou do tajů stratigrafie neboli určování stáří geologických těles a událostí odehrávajících se v dávné minulosti. Následovat bude komentovaná prohlídka historické Ballnerovy hvězdárny, která prostřednictvím vystavených přístrojů nabídne exkurzi do způsobů měření času a jeho vlivu na náš život.

V další části večera se zájemci dovědí, jak se čas promítá do astronomických pozorování. „Ukážeme jim, jak měříme okamžiky zákrytů hvězd tělesy Sluneční soustavy, jak pozorujeme změny v jasnosti hvězd, a také prozradíme, jak dlouho může trvat sluneční erupce nebo meteor na nočním nebi,“ popisuje Lenža s tím, že za příznivého počasí dojde i na pozorování noční oblohy dalekohledem v centrální kopuli.

Více informací na www.astrovm.cz a www.nocvedcu.cz.