13.11.2020
Zákryty hvězd? Fascinující disciplína!

Stačí být ve správný čas na správném místě, a i pozorný amatér se může stát svědkem fascinující podívané. A když sledovaný úkaz navíc doloží kamerovým záznamem, může svým dílem přispět k bližšímu poznání nebeských objektů. Pozorování zákrytů hvězd je zkrátka vzrušující astronomická disciplína, a proto není divu, že Petr Zelený se jí věnuje bezmála třicet let.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » O galaxiích a vesmírném cestování on-line

O galaxiích a vesmírném cestování on-line

Činnost astronomického kroužku při naší hvězdárně nezastavil ani koronavirus.

Členové kroužku si dnes namísto obvyklého setkání ve hvězdárně dali „videoschůzku“ na sociální síti. Nebylo to poprvé. Obdobný způsob bezpečné komunikace zvolili už během jarního nouzového stavu. „Tentokrát jsem dětem vyprávěl na téma Galaxie a vesmírné cestování,“ říká vedoucí kroužku a odborný pracovník hvězdárny Radek Kraus.

Ve svém futurologickém výkladu se zaměřil na možnosti pořádání výprav nejen k okolním hvězdám a planetám, ale i do jiných galaxií. „Jistým průkopníkem v tomto směru je technika, která už létá mimo Sluneční soustavu,“ připomíná Kraus, jenž mladým astronomům zároveň vysvětlil, kam by takové výpravy budoucnosti mohly zamířit. „Nabízejí se třeba trpasličí nebo nepravidelné galaxie, které obklopují naši Galaxii Mléčná dráha,“ dodává pracovník hvězdárny.

I když už měl za sebou dopolední on-line školní výuku, Cyril Janík se na setkání s vedoucím kroužku těšil. „Je to zábavnější než vyučování. A povídání o astronomii by mi docela chybělo,“ tvrdí jedenáctiletý školák.