22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Hvězdárna se představila učitelům

Hvězdárna se představila učitelům

Dříve, než se postaví za katedru, navštívili učitelé naši hvězdárnu.

Zdejší pracovníci pro ně dnes uspořádali již čtvrtý Informační den pro pedagogy, na který je zvou vždy před začátkem školního roku. „V mnoha školách nevědí, co návštěva hvězdárny obnáší a jaké programy jim můžeme nabídnout. Přitom jsme schopni připravit je dětem doslova na míru podle jejich věku a úrovně znalostí,“ vysvětluje odborná pracovnice Naďa Lenžová.

Učitelky mateřských a základních škol a školních družin z Valašského Meziříčí se dověděly potřebné informace, prohlédly si nové pomůcky a sledovaly jednoduché pokusy zaměřené na obecnou fyziku a chemii, statickou elektřinu, optiku i poznávání vesmíru.

„Nabídku programů určitě využijeme v běžné výuce i zájmových kroužcích. Pořádají tady spoustu zajímavých akcí, které s našimi žáky navštěvujeme,“ říká Petra Mikulíková z Montessori třídy při Základní škole Masarykova. Mezi pravidelné hosty hvězdárny patří i předškoláci z Mateřské školy Štěpánov. „Pro děti to bývá velmi inspirativní a zajímavé. Zvláště vesmír je jejich oblíbené téma,“  prozrazuje učitelka Libuše Musilová, kterou ohromily efektní pokusy. „Těším se, až sem s dětmi znovu přijdeme,“ dodává.