27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Hvězdárna se představila učitelům

Hvězdárna se představila učitelům

Dříve, než se postaví za katedru, navštívili učitelé naši hvězdárnu.

Zdejší pracovníci pro ně dnes uspořádali již čtvrtý Informační den pro pedagogy, na který je zvou vždy před začátkem školního roku. „V mnoha školách nevědí, co návštěva hvězdárny obnáší a jaké programy jim můžeme nabídnout. Přitom jsme schopni připravit je dětem doslova na míru podle jejich věku a úrovně znalostí,“ vysvětluje odborná pracovnice Naďa Lenžová.

Učitelky mateřských a základních škol a školních družin z Valašského Meziříčí se dověděly potřebné informace, prohlédly si nové pomůcky a sledovaly jednoduché pokusy zaměřené na obecnou fyziku a chemii, statickou elektřinu, optiku i poznávání vesmíru.

„Nabídku programů určitě využijeme v běžné výuce i zájmových kroužcích. Pořádají tady spoustu zajímavých akcí, které s našimi žáky navštěvujeme,“ říká Petra Mikulíková z Montessori třídy při Základní škole Masarykova. Mezi pravidelné hosty hvězdárny patří i předškoláci z Mateřské školy Štěpánov. „Pro děti to bývá velmi inspirativní a zajímavé. Zvláště vesmír je jejich oblíbené téma,“  prozrazuje učitelka Libuše Musilová, kterou ohromily efektní pokusy. „Těším se, až sem s dětmi znovu přijdeme,“ dodává.