27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Herec vyrazil „párou“ do hvězdárny

Herec vyrazil „párou“ do hvězdárny

Naše hvězdárna stojí na kopci Stínadla, pěkný kus od železnice. Přesto si ji za cíl své návštěvy vybrali tvůrci televizního seriálu Putování s párou.

Herec a v tomto případě také průvodce Josef Polášek dnes přijel virtuálním parním vlakem do Valašského Meziříčí. Se štábem České televize hned zamířil do místní hvězdárny. „Myšlenkou našeho putování není jen jízda vlakem, ale i poznávání technických památek na jeho trase. Hvězdárna je objekt, který nelze opomenout,“ vysvětluje režisér Petr Lokaj, jehož tým odsud pokračoval do Kopřivnice k legendárnímu železničnímu expresu Slovenská strela a do pravěké jeskyně Šipka v sousedním Štramberku.

Ve Valmezu herec zavede diváky do dřevěné Ballnerovy hvězdárny i do současné observatoře s dalekohledem v hlavní kopuli, kterou vlastnoručně otevře a bude chvíli pozorovat Slunce. Z výkladu provázejícího ředitele Libora Lenži se dozví mnoho zajímavostí o hvězdárně a práci astronomů dnes i v minulosti.

„Během natáčení jsem neměl tolik času rozhlédnout se jako běžný turista,“ připustil Polášek. „Proto se na tahle místa vracím s manželkou, abych si návštěvu užil naplno. Jakmile se naskytne volná chvíle, určitě sem přijedeme i se synem, který kdysi chodil do astronomického kroužku,“ ujistil herec.

Natáčení následovalo šest dní poté, co jiný televizní štáb ve hvězdárně připravoval reportáž pro cestovatelský magazín Toulavá kamera. Termíny premiér obou pořadů nejsou zatím známy.