27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Den dětí na hřišti

Den dětí na hřišti

Také letos se naše hvězdárna podílela na oslavách Dne dětí na fotbalovém hřišti ve Valašském Meziříčí.

Děti měly možnost pozorovat Slunce hvězdářským dalekohledem, dozvědět se o fotosféře a slunečních skvrnách a také si prostřednictvím malé kvízu procvičit své znalosti o planetách Sluneční soustavy.

Sluníčko svítilo po celý den, takže děti i jejich rodiče měli výbornou příležitost k pozorování. Skvrna na Slunci nebyla žádná, protože sluneční aktivita je momentálně nízká.

Zato děti všude kolem aktivitou doslova hýřily. Zavítaly k našemu stanovišti, i když je lákaly také další atrakce, jako kolotoč, taneční vystoupení nebo výcvik vojáků.

Na nástěnce jsme měli pro děti připravený malý poznávací kvíz a záludné otázky z astronomie. Všechny, kdo se snažili, jsme odměnili obrázkem nebo pohlednicí.

autor: Jana Škrabalová