01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Zatmění Měsíce - Hvězdárna Valašské Meziříčí

Zatmění Měsíce - Hvězdárna Valašské Meziříčí

Typ akce:zatmění
Termín konání akce: 27.07.2018 od 20:30

Pozorování úplného zatmění Měsíce na Hvězdárně Valašské Meziříčí - 27. července 2018

Pozorování úplného zatmění Měsíce bude probíhat v případě příznivého počasí v areálu valašskomeziříčské hvězdárny. Počátek částečné fáze zatmění Měsíce bude z areálu obtížně pozorovatelný. Výhled budou zakrývat okolní stromy. Proto počátek budeme sledovat z vhodných míst v areálu hvězdárny pomocí přenosných dalekohledů.

Jak budou jednotlivé fáze úplného zatmění Měsíce probíhat:

• od 20:30 hodin - částečné zatmění Měsíce
  • ve 21:30 hodin - nastane úplná fáze zatmění
  • ve 22:21 hodin - maximální fáze zatmění
  • ve 23:13 hodin - konec úplného zatmění
  • ve 00:19 hodin - konec částečného zatmění

Kromě pozorování průběhu zatmění Měsíce bude možnost pozorovat vybrané objekty noční oblohy, zejména planety Jupiter a Saturn, později v noci také planetu Mars. Dále budeme pozorovat jasné a dobře pozorovatelné hvězdy v našem kosmickém okolí: Vegu, Altair, Arcturus, či zajímavé dvojhvězdy: Alcor a Mizar, epsilon Lyr, Albireo.

Vstupné: 40,- Kč dospělí, 30,- Kč mládež

V rámci této akce pořádané Hvězdárnou Valašské Meziříčí, p. o., mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Pořadatel nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.