10.09.2019
59. praktikum pozorovatelů proměnných hvězd a exoplanet

Před koncem prázdnin, v týdnu mezi 24. – 31. srpnem 2019, se na hvězdárně ve Valašském Meziříčí sešlo celkem 17 účastníků praktika pozorovatelů proměnných hvězd. Podobně jako v loňském roce se na letošním praktiku objevilo několik nováčků. Ale nebyly to úplní nováčci, neboť někteří z nich již prošli úpickou expedicí, takže o proměnných hvězdách už něco věděli.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Večer EXPERIMENTŮ

Večer EXPERIMENTŮ

Typ akce:akce pro veřejnost
Termín konání akce: 27.09.2019 od 18:00

Hvězdárna Valašské Meziříčí p. o. si na páteční podvečer  připravila zajímavý vzdělávací pořad s názvem

VEČER EXPERIMENTŮ

Program, který je určen pro návštěvníky všech věkových kategorií,srozumitelnou formou a praktickými pokusy přibližuje různé fyzikální a optické jevy. Na programu tak najdete pokusy nejen z doby současné, ale i experimenty z dávné historie.

Na programu budou:

• starověké experimenty (oživlá historie na hvězdárně – staňte se spolu s námi antickými přírodními fyziky)
  • optické mámení (mikrosvět, optické iluze a další překvapení)
  • tajemství světla (spektrum různých zdrojů světla a různých chemických prvků)
  • mechanika tekutin (vliv měnícího se tlaku na různé běžné fyzikální jevy)
  • exkurze na odborné pracoviště

Od 20:00 hodin bude za příznivého počasí probíhat pozorování noční oblohy s odborným výkladem.

VSTUPNÉ DOBROVOLNÉ

Plakát ke stažení:

V rámci této akce pořádané Hvězdárnou Valašské Meziříčí, p. o. mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Pořadatel nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.