25.11.2018
Úspěšný projekt energetických úspor

V  roce 2017 byla provedena rekonstrukce (zateplení objektu a výměna výplní stavebních otvorů) provozně-technického objektu Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o., který slouží jako zázemí hlavních objektů hvězdárny, jako odborná knihovna a studovna odborných pracovníků a stážistů.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Valašskomeziříčská letní noc padajících hvězd

Valašskomeziříčská letní noc padajících hvězd

Typ akce:pozorování oblohy
Termín konání akce: 11.08.2018 od 21:30 do 23:59

Valašskomeziříčská letní noc padajících hvězd

Přijďte se společně s námi podívat na meteorický roj Perseidy, který patří k nejvýraznějším a nejznámějším meteorickým rojům. Meteory tohoto roje jsou způsobeny drobnými částečkami (obvykle menšími než zrníčka písku) uvolněnými z jádra komety 109P/Swift-Tuttle, jimž se do cesty připlete naše planeta. Díky vysoké vzájemné rychlosti se drobné částečky v zemské atmosféře velmi rychle ohřejí, vytvoří krátký světelný jev v atmosféře (meteor) a navždy zaniknou, vypaří se.

Maximum tohoto roje obvykle nastává kolem 12. srpna a my se sejdeme den předem, večer ze soboty 11. 8. na neděli 12. 8. v areálu valašskomeziříčské hvězdárny.

V sobotu 11. 8. od půl desáté do půlnoci (možná i déle) budeme pozorovat a prohlížet si krásy letní oblohy pouhým okem a čekat na „padající hvězdy“. Jelikož se meteory pozorují nejlépe vleže, přineste si s sebou karimatku, lehátko nebo jinou vhodnou podložku, na kterou si budete moci lehnout a v klidu a pohodlné poloze pozorovat. Nezapomeňte na teplé oblečení, případně deku na přikrytí (srpnové noci již mohou být dost chladné).

Stejně jako vloni bude pro pozorovatele i letos připraven čaj pro zahřátí. Přijďte k nám si vychutnat druhý vrchol astronomického léta a navštivte tuto mimořádnou akci pod širým nebem!

Akce se uskuteční pouze za příznivého počasí.

Vstupné: dospělí 40,- Kč, mládež 30,- Kč

V rámci této akce, kterou pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o., mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.