22.10.2019
Slavnostní shromáždění u příležitosti 90 let Ballnerovy hvězdárny

V pátek 18. října 2019 proběhlo slavnostní setkání u příležitosti výročí založení Ballnerovy hvězdárny. Ta vznikala ze soukromých prostředků Antonína Ballnera (1900-1972) v letech 1929 až 1935. Mezi slavnostními hosty byli přítomni nejen zástupci odborné veřejnosti, ale i představitelé vedení města Valašské Meziříčí, a především zástupci rodiny Antonína Ballnera v osobě jeho vnučky Růženy Jungbauerové.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Program pro rodiny s dětmi - Starověké experimenty

Program pro rodiny s dětmi - Starověké experimenty

Typ akce:akce pro děti
Termín konání akce: 08.06.2019 od 14:00

Z technických důvodů ZRUŠENO.

Srdečně zveme rodiče s dětmi v sobotu 8. června 2019 ve 14:00 hodin na hvězdárnu na program Starověké experimenty - Herónova fontána a v 16:00 hodin na program Starověké experimenty - Bagdádská láhev.

Oživlá historie na hvězdárně – staňte se spolu s námi antickými přírodními fyziky při sestavování Herónovy fontány a Bagdádské láhve. Tyto přístroje byly běžnou součástí života ve starověkých palácích (olejová lampa s automatickým doléváním oleje) a řemeslnických dílnách (galvanický článek). Skutečnou fyzikální podstatu fungování těchto přístrojů odhalila až moderní věda. Cílem je vyrobit a vyzkoušet funkčnost těchto přístrojů za aktivní pomoci návštěvníků.

Výrobu modelů podpořilo Ministerstvo kultury České republiky.

Na každý program je nutná rezervace na telefonním čísle 571 611 928 nebo na e-mailu.

Rezervace na program Herónova fontána :  info@astrovm.cz.

Rezervace na program Bagdádská láhev :  info@astrovm.cz.

Rezervace je platná po potvrzení z naší strany.

Vstupné: dospělí 50,- Kč, mládež 40,- Kč.

Plakát ke stažení:

V rámci programu, který pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o., mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.