22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Program pro rodiny s dětmi - Invaze robotů

Program pro rodiny s dětmi - Invaze robotů

Typ akce:akce pro děti
Termín konání akce: 17.10.2020 od 14:00

Zveme rodiče s dětmi v sobotu 17. října 2020 ve 14:00 hodin na program
INVAZE ROBOTŮ
Celkem 8 robotů sestrojených z Lega čeká na vaše příkazy ke splnění náročné mise. Ale nebojte se, s programováním vám pomůžeme.

Tento program je určen pro rodiče s dětmi od 10 let.

Na akci je nutná rezervace na telefonním čísle 571 611 928 nebo na e-mailu info@astrovm.cz nejpozději do pátku 16. října do 12:00 hodin.

Rezervace je platná po potvrzení z naší strany.

Vstupné: dospělí 50,- Kč, mládež 40,- Kč.

Program realizujeme za pomoci stavebnic Lego EV3, které jsou osazeny sadou senzorů pro orientaci v prostoru a pohybovou jednotkou.

Společně se seznámíme se základy algoritmizace, tedy rozdělení jednoho složitého úkolu na jednoduché podúkoly a jejich interpretaci stroji. A nemusíme se zrovna pouštět do programování robota, který poletí na Mars.
S algoritmizací se dnes setkáváme ve větší, či menší míře napříč mnoha odvětvími lidské činnosti. Přestože se na první pohled může zdát, že naprogramovat takového robota alespoň trochu smysluplně může zabrat čas v řádech měsíců, uvidíte, že základní příkazy robota rozhýbou už během pár minut.

Díky pokročilým metodám grafického zobrazení jednotlivých ovládacích prvků a postupného zvládání úkolů od jednoduchých k těm složitějším, nejspíše odejdete s pocitem, že jste dosáhli naprostého mistrovství v řešení algoritmů spojených s pohybem stroje v prostoru.

V rámci programu, který pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o., mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.