27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Meziříčská noc padajících hvězd

Meziříčská noc padajících hvězd

Typ akce:pozorování oblohy
Termín konání akce: 12.08.2021 od 21:30

Jako každý rok, tak i letos Vás zveme na MEZIŘÍČSKOU NOC PADAJÍCÍCH HVĚZD. Meteorický roj Perseidy patří ke každoročním vrcholům astronomického léta. Letošní maximum nastane v noci z 12. na 13. srpna, tedy ze čtvrtka na pátek okolo 22. hodiny.

Na tento večer připravila Hvězdárna Valašské Meziříčí pro návštěvníky pozorování pod širým nebem. Za příznivého počasí se můžeme těšit až na 110 meteorů za hodinu, které nebude rušit svým svitem Měsíc, protože tou dobou jeho srpek právě zapadá.Budeme pozorovat krásy letní oblohy pouhým okem a číhat na padající hvězdy. Jelikož meteory se pozorují nejlépe vleže, přineste si s sebou karimatku nebo jinou podložku, na kterou si budete moci lehnout, teplé oblečení a případně také deku na přikrytí. Čaj na zahřátí zajistíme.

Akce se uskuteční pouze za příznivého počasí.

Vstupné: dospělí 50,- Kč, mládež 40,-

V rámci programu, který pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o., mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.