13.11.2020
Zákryty hvězd? Fascinující disciplína!

Stačí být ve správný čas na správném místě, a i pozorný amatér se může stát svědkem fascinující podívané. A když sledovaný úkaz navíc doloží kamerovým záznamem, může svým dílem přispět k bližšímu poznání nebeských objektů. Pozorování zákrytů hvězd je zkrátka vzrušující astronomická disciplína, a proto není divu, že Petr Zelený se jí věnuje bezmála třicet let.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Meziříčská noc padajících hvězd

Meziříčská noc padajících hvězd

Typ akce:pozorování oblohy
Termín konání akce: 12.08.2020 od 21:30 do 23:59

Jako každý rok, tak i letos Vás zveme na MEZIŘÍČSKOU NOC PADAJÍCÍCH HVĚZD. Meteorický roj Perseidy patří ke každoročním vrcholům astronomického léta. Maximum jeho činnosti nastává ve středu 12. srpna 2020 odpoledne. Na tento den připravila Hvězdárna Valašské Meziříčí pro návštěvníky pozorování pod širým nebem. Budeme pozorovat krásy letní oblohy pouhým okem a číhat na padající hvězdy. Jelikož meteory se pozorují nejlépe vleže, přineste si s sebou karimatku nebo jinou podložku, na kterou si budete moci lehnout, teplé oblečení a případně také deku na přikrytí. Čaj na zahřátí zajistíme.

Akce se uskuteční pouze za příznivého počasí.

Vstupné: dospělí 50,- Kč, mládež 40,-

Plakát ke stažení:

V rámci programu, který pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o., mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.