02.02.2023
Astronomická olympiáda

Na počátku ledna tohoto roku organizovala hvězdárna pro členy astronomického kroužku školní kolo astronomické olympiády v kategorii EF (8. a 9. třída.). Za necelých 60 minut museli její účastníci odpovědět na cca 20 otázek a vypočítat několik příkladů. Tak například museli znát termíny jako radiant, atmosférická refrakce anebo Langrandeův bod. Matematicky pak měli zvládnout  např. výpočet rychlosti vzdalování hvězdy.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Jarní prázdniny na hvězdárně

Jarní prázdniny na hvězdárně

Místo konání akce:Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o.
Typ akce:akce pro veřejnost
Termín konání akce: 13.02.2023 10:00 – 17.02.2023

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. bude v období jarních prázdnin otevřena pro veřejnost nejen ve večerních hodinách.
Navštívit nás můžete od pondělí 13. do pátku 17. února 2023 vždy v 10:00 hodin, kdy je pro děti připraven program
Noční obloha. Povídání o tom, kdy můžeme pozorovat hvězdy na noční obloze, čím pozorujeme, jak vypadají v dalekohledu Měsíc, hvězdy a planety. Program bude doplněn krátkou exkurzí k dalekohledu a za příznivého počasí i pozorováním Slunce.

Po celý týden bude také probíhat od 19:00 hodin pozorování noční oblohy dalekohledem v kopuli hlavní budovy hvězdárny.

Denní i večerní pozorování se uskuteční pouze v případě příznivých pozorovacích podmínek.

Vstupné: dospělí 60,- Kč, mládež 50,- Kč.

V rámci programu, který pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o., mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.