25.09.2018
Letní putování vesmírem 2018

Je již tradicí, že s odcházejícím létem se ohlédneme zpět a hodnotíme proběhlé události. K nim patří i astronomické tábory pro děti od 7 do 15 let věku, které na hvězdárně pořádáme desítky let. Letošní skladba táborů byla následující: v červenci pobytový astronomický tábor a v srpnu příměstský tábor.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » FESTIVAL VĚDY A TECHNIKY PRO ŠKOLY

FESTIVAL VĚDY A TECHNIKY PRO ŠKOLY

Typ akce:akce pro děti
Termín konání akce: 05. - 09.11.2018

Program určený zejména skupinám žáků a studentů s pedagogickým doprovodem ze základních a středních škol. Předpokládaná délka 45-60 minut.

Pro školní skupiny jsme připravili dva alternativní programy. První z nich je malou mozaikou sestavenou z krátkého představení aktivit hvězdárny v kontextu moderní doby. Dále bychom vám rádi ukázali, jak se valašskomeziříčská hvězdárna zapojuje do výzkumu a vývoje a možná také trochu inspirovali. Nezapomeneme přidat 5 krátkých aktualit z moderní astronomie, kosmonautiky, techniky a výzkumu. Samozřejmostí je exkurze do kopule a v případě příznivého počasí pozorování Slunce.

Druhý program je určen pro zájemce o neživou přírodu, geologii a minulost naší planety. Nabízíme i alternativní program o tom, jak moderní věda zkoumá historii naší planety, vývoj života a představíme také, k čemu jsou takové výzkumy užitečné.

Tento program je možné uskutečnit pouze na základě objednávky ve dnech od 5. do 9. 11. 2018 mezi 8:00 až 15:00 hodinou. Po dohodě je možné spojit tento program s exkurzí do historického objektu Ballnerovy hvězdárny a shlédnout expozici historických registračních meteorologických přístrojů.

Tato akce je součástí programu Týdne vědy a techniky Akademie věd ČR.

Více informací o celé akci a připravovaném programu naleznete na webových stránkách http://www.tydenvedy.cz/

V rámci této akce, kterou pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace, mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.

Plakát ke stažení zde: