22.10.2019
Slavnostní shromáždění u příležitosti 90 let Ballnerovy hvězdárny

V pátek 18. října 2019 proběhlo slavnostní setkání u příležitosti výročí založení Ballnerovy hvězdárny. Ta vznikala ze soukromých prostředků Antonína Ballnera (1900-1972) v letech 1929 až 1935. Mezi slavnostními hosty byli přítomni nejen zástupci odborné veřejnosti, ale i představitelé vedení města Valašské Meziříčí, a především zástupci rodiny Antonína Ballnera v osobě jeho vnučky Růženy Jungbauerové.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Festival vědy a techniky pro školy na Hvězdárně Valašské Meziříčí

Festival vědy a techniky pro školy na Hvězdárně Valašské Meziříčí

Typ akce:akce pro děti
Termín konání akce: 11. - 15.11.2019

Program je určený zejména skupinám žáků a studentů s pedagogickým doprovodem ze základních a středních škol. Předpokládaná délka 45-60 minut.

Pro školní skupiny jsme připravili dva alternativní programy. Po dohodě je možné spojit tyto programy s exkurzí do historického objektu Ballnerovy hvězdárny a shlédnout expozici historických registračních meteorologických přístrojů. Dále je možná exkurze do kopule a v případě příznivého počasí pozorování Slunce.

• Cesty na jiné světy - program připomíná projekt Apollo a první přistání lidí na Měsíci (k dispozici bude model rakety Saturn V). Zmiňuje záměry letů na Mars, problémy expanze na jiné planety, záměry těžby surovin na asteroidech.
  • Globální problémy současného světa - program se zabývá problémem potenciálních globálních katastrof způsobených přírodními procesy i člověkem samotným. Jde o netradiční pohled na naši mateřskou planetu a interakci lidstva s jejími přirozenými systémy.

Tyto programy je možné uskutečnit pouze na základě objednávky ve dnech od 11. do 15. 11. 2019 mezi 8:00 až 15:00 hodinou.

Tato akce je součástí programu Týdne vědy a techniky Akademie věd ČR.

Více informací o celé akci a připravovaném programu naleznete na webových stránkách http://www.tydenvedy.cz/

V rámci akce, kterou pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace, mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.