Zřizovatelem organizace je

14.04.2024
Víkendová stáž studentů Společné laboratoře optiky UP a FZÚ AV ČR

Již tradičně se minimálně jednou za rok na naší hvězdárně objeví studenti předmětu SLO/PA Univerzity Palackého v Olomouci, Společné laboratoř optiky UP a FZÚ AV ČR. Stejně tomu bylo i letos, ale přece jen ta letošní stáž byla něčím výjimečná… světe div se, vyšlo nám počasí! A čím vší se studenti u nás zabývali? Hlavní tématem byly astronomické přístroje, astronomická pozorování a jejich zpracování.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Částečné zatmění Měsíce

Částečné zatmění Měsíce

Místo konání akce:Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o.
Typ akce:akce pro veřejnost
Termín konání akce: 28.10.2023 od 20:00

Na sobotní sváteční večer 28. 10. 2023 jsme připravili mimořádné pozorování částečného zatmění Měsíce. Program začíná ve 20:00 hodin, kdy si vysvětlíme, proč a jak vznikají zatmění. Samotné zatmění, které bude pozorovatelné od 21:35 do 22:53 (SELČ) však nebude příliš výrazné. Při maximální fázi ve 22:14 vstoupí do zemského stínu jen malá část Měsíce – necelých 13 % z jeho průměru. Kromě pozorování samotného zatmění se podíváme „zblízka“ (pomocí dalekohledu) i na planety Saturn a Jupiter.

Pozorování bude možné pouze za jasné oblohy. V případě nepříznivého počasí si vyhrazujeme právo pozorování zrušit.

Vstupné: dospělí 60,- Kč, mládež 50,- Kč

V rámci akcí, které pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o., mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.