25.09.2018
Letní putování vesmírem 2018

Je již tradicí, že s odcházejícím létem se ohlédneme zpět a hodnotíme proběhlé události. K nim patří i astronomické tábory pro děti od 7 do 15 let věku, které na hvězdárně pořádáme desítky let. Letošní skladba táborů byla následující: v červenci pobytový astronomický tábor a v srpnu příměstský tábor.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to!

Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to!

Typ akce:akce pro veřejnost
Termín konání akce: 16.06.2018 od 9:00 do 18:00

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. pořádá dne 16. června 2018 první celodenní vzdělávací a zábavnou akci pro děti od 10 do 18 let a jejich rodiče či prarodiče v rámci projektu Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to! podpořeného Ministerstvem kultury ČR.

Akce umožní dětem ve spolupráci s jejich (pra)rodiči společně bádat, seznamovat se s vybranými oblastmi přírodních věd a techniky, vyzkoušet si některé vědecké postupy, plnit jednoduché praktické laboratorní úkoly i řešit zajímavé technické úkoly a problémy.
Využijte této jedinečné příležitosti pro společné rodinné chvíle, prohloubení vztahů mezi (pra)rodiči a dětmi, pro poznávání světa kolem nás.

Akce je celodenní od 9:00 do 18:00 hodin s přestávkami.

Předpokládaný časový plán

09:00 – 09:30

Přivítání a společný úvod, představení projektu a Hvězdárny Valašské Meziříčí, rozdělení do skupin

09:30 – 10:00

Úvodní společné experimentárium – Základy optiky astronomických přístrojů a mikroskopů; tato část je společná pro všechny účastníky

10:00 – 12:00

Tematický blok METEOROLOGIE - JAK MĚŘÍME POČASÍ

Co je to meteorologie? Jak měříme meteorologické prvky. Představení meteorologických přístrojů. Praktické měření. Návštěva expozice historických meteorologických přístrojů v Ballnerově hvězdárně. Kde najdete kvalitní informace o počasí a jak s nimi pracovat?

12:00 – 13:00

Přestávka na oběd – zajišťuje si každý z účastníků sám

13:00 – 14:45

Tematický blok ASTRONOMIE A POZOROVÁNÍ

Proč astronomové používají dalekohledy? Jak dalekohled funguje a jak se s ním pracuje? Co astronomové k pozorování kromě dalekohledu potřebují?

Čím jsme měřili před vynálezem dalekohledu? Představení principů práce s jednoduchými astronomickými/měřícími přístroji. K čemu nám mohou sloužit ještě dnes?

Návštěva astronomických kopulí a představení a ukázky astronomické techniky.

15:15 – 18:00

Tematický blok MIKROSKOPIE A NANOTECHNOLOGIE

Co mají společného vesmír a mikrosvět? Co vše nám umožnil a umožňuje vynález mikroskopu? Praktická mikroskopie od přípravy preparátu po pořízení snímků objektů mikrosvěta.

Co jsou to nanotechnologie a proč se jimi zabýváme? Jak a kde jsou nanotechnologie využívány?

V případě většího zájmu budou probíhat jednotlivé bloky paralelně v menších skupinách do 8 návštěvníků. Pořadí tematických bloků se může změnit.

Na akci je nutná rezervace na tel. čísle 571 611 928 nebo na e-mailu info@astrovm.cz, počet účastníků je omezen. Děkujeme za pochopení.

Účastnický poplatek: dospělí 100 Kč; děti 60 Kč (včetně zajištění celodenního drobného občerstvení).

Organizační informace:

V průběhu akce budou dostatečné přestávky, ve kterých bude podáváno drobné občerstvení - káva, čaj, malá svačina, pitný režim.

Oběd si zajišťují účastníci sami, je možné si ho donést v krabičce a ohřát v mikrovlnné troubě.

V rámci této akce, kterou pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o., mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.