22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Kalendář akcí » Astronomický kroužek

Astronomický kroužek

Typ akce:akce pro děti
Termín konání akce: 16.09.2020 od 16:00

Ve středu 16. září 2020 v 16:00 hodin proběhne na hvězdárně první setkání zájemců o astronomický kroužek.
Astronomický kroužek má na valašskomeziříčské hvězdárně dlouholetou tradici. Je určen pro všechny mladé (ale i starší) a zvídavé zájemce o astronomii, ale i jiné přírodovědné obory. Vítány jsou děti od ukončené 3. třídy ZŠ a členové kroužku z minulých let.

Kroužek bude probíhat od září, každou středu od 15.30 do 16.45. V průběhu školního roku se děti naučí základům orientace na obloze a v krajině, získají dovednost práci s dalekohledem, rozšíří si své znalosti o Zemi. Na vlastní kůži si vyzkoušejí některé demonstrační pokusy, zažijí noční observace oblohy astronomickými dalekohledy a najdou nová přátelství. Zájemci se mohou přihlásit e-mailem na adresu dkonvicna@astrovm.cz, kde je možné získat bližší informace. Školné (kroužkovné) je ve výši 800,- Kč/školní rok.

Přihláška ke stažení zde: