13.11.2020
Zákryty hvězd? Fascinující disciplína!

Stačí být ve správný čas na správném místě, a i pozorný amatér se může stát svědkem fascinující podívané. A když sledovaný úkaz navíc doloží kamerovým záznamem, může svým dílem přispět k bližšímu poznání nebeských objektů. Pozorování zákrytů hvězd je zkrátka vzrušující astronomická disciplína, a proto není divu, že Petr Zelený se jí věnuje bezmála třicet let.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Podzimní putování Valašskem

Podzimní putování Valašskem

Prosluněné sobotní ráno přilákalo na hvězdárnu necelou stovku dychtivých turistů a cyklistů všech věkových kategorií na již tradiční Podzimní putování Valašskem. Akci připravil Klub Český turistů TJ Valašské Meziříčí ve spolupráci s Hvězdárnou Valašské Meziříčí p.o. Zlínského kraje.

Pořadatelé připravili pro účastníky několik okružních tras, jejichž obtížnost byla definována vzdáleností. Nejkratší a nejoblíbenější byla určena pro rodiče s dětmi. Trasa je zároveň součástí pochodů  o „Toulavého náprstka“, které se pořádají několikrát ročně. Cyklisté měli možnost putovat až do Teplic nad Bečvou po trase dlouhé 75 km.

Hvězdáři, jako správní hostitelé, nabídli vracejícím se poutníkům teplý čaj a potřebné zázemí k odpočinku. Nad zmíněné přidali ještě hvězdářský program, který sestával z pozorování a aktivit pro děti. Sobotní počasí bylo natolik příznivé, že bylo možné sledovat pomocí dalekohledu projevy sluneční aktivity v podobě skvrn, a neméně atraktivní byla i planeta Venuše na denní obloze. Malí turisté si mohli otestovat své vědomosti na astronomické stezce, vymalovat připravené omalovánky anebo si odpočinout při pohádce.