01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Podzimní putování Valašskem

Podzimní putování Valašskem

Prosluněné sobotní ráno přilákalo na hvězdárnu necelou stovku dychtivých turistů a cyklistů všech věkových kategorií na již tradiční Podzimní putování Valašskem. Akci připravil Klub Český turistů TJ Valašské Meziříčí ve spolupráci s Hvězdárnou Valašské Meziříčí p.o. Zlínského kraje.

Pořadatelé připravili pro účastníky několik okružních tras, jejichž obtížnost byla definována vzdáleností. Nejkratší a nejoblíbenější byla určena pro rodiče s dětmi. Trasa je zároveň součástí pochodů  o „Toulavého náprstka“, které se pořádají několikrát ročně. Cyklisté měli možnost putovat až do Teplic nad Bečvou po trase dlouhé 75 km.

Hvězdáři, jako správní hostitelé, nabídli vracejícím se poutníkům teplý čaj a potřebné zázemí k odpočinku. Nad zmíněné přidali ještě hvězdářský program, který sestával z pozorování a aktivit pro děti. Sobotní počasí bylo natolik příznivé, že bylo možné sledovat pomocí dalekohledu projevy sluneční aktivity v podobě skvrn, a neméně atraktivní byla i planeta Venuše na denní obloze. Malí turisté si mohli otestovat své vědomosti na astronomické stezce, vymalovat připravené omalovánky anebo si odpočinout při pohádce.