22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Podzimní putování Valašskem

Podzimní putování Valašskem

Prosluněné sobotní ráno přilákalo na hvězdárnu necelou stovku dychtivých turistů a cyklistů všech věkových kategorií na již tradiční Podzimní putování Valašskem. Akci připravil Klub Český turistů TJ Valašské Meziříčí ve spolupráci s Hvězdárnou Valašské Meziříčí p.o. Zlínského kraje.

Pořadatelé připravili pro účastníky několik okružních tras, jejichž obtížnost byla definována vzdáleností. Nejkratší a nejoblíbenější byla určena pro rodiče s dětmi. Trasa je zároveň součástí pochodů  o „Toulavého náprstka“, které se pořádají několikrát ročně. Cyklisté měli možnost putovat až do Teplic nad Bečvou po trase dlouhé 75 km.

Hvězdáři, jako správní hostitelé, nabídli vracejícím se poutníkům teplý čaj a potřebné zázemí k odpočinku. Nad zmíněné přidali ještě hvězdářský program, který sestával z pozorování a aktivit pro děti. Sobotní počasí bylo natolik příznivé, že bylo možné sledovat pomocí dalekohledu projevy sluneční aktivity v podobě skvrn, a neméně atraktivní byla i planeta Venuše na denní obloze. Malí turisté si mohli otestovat své vědomosti na astronomické stezce, vymalovat připravené omalovánky anebo si odpočinout při pohádce.