Zřizovatelem organizace je

05.01.2024
Činnost Klubu nadaných dětí ve školním roce 2023/2024

Klub nadaných dětí funguje na hvězdárně od roku 2019. Klub se každý nový školní rok otevírá pro nové zájemce, výjimkou byl hned první ročník, který se kvůli covidovým omezením protáhl na roky dva.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Padl teplotní rekord!

Padl teplotní rekord!

Třetí letní den v řadě s teplotami přesahujícími 25° C dnes zaznamenala stanice Českého hydrometeorologického ústavu v areálu naší hvězdárny.

Do statistik se zapíše jako rekordní. „Naměřili jsme maximum 27,9 ° C, o pouhou desetinu stupně vyšší, než činil dosavadní rekord pro tento den z 12. května 1968,“ konstatoval odborný pracovník hvězdárny Petr Zelený.

Nejtepleji z nynější triády letních dnů bylo v úterý, kdy se teploměr zastavil na 28,1 ° C. „Ani to ale na ustanovení nového rekordu nestačilo, protože 11. května 1958 jsme zaznamenali 28,6 ° C,“ doplnil Zelený. Absolutně nejteplejším květnovým dnem od počátku měření v roce 1957 byl 30. květen 2005, kdy stanice naměřila tropickou hodnotu 31,5 ° C.

Foto: Petr Zelený