27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Padl teplotní rekord!

Padl teplotní rekord!

Třetí letní den v řadě s teplotami přesahujícími 25° C dnes zaznamenala stanice Českého hydrometeorologického ústavu v areálu naší hvězdárny.

Do statistik se zapíše jako rekordní. „Naměřili jsme maximum 27,9 ° C, o pouhou desetinu stupně vyšší, než činil dosavadní rekord pro tento den z 12. května 1968,“ konstatoval odborný pracovník hvězdárny Petr Zelený.

Nejtepleji z nynější triády letních dnů bylo v úterý, kdy se teploměr zastavil na 28,1 ° C. „Ani to ale na ustanovení nového rekordu nestačilo, protože 11. května 1958 jsme zaznamenali 28,6 ° C,“ doplnil Zelený. Absolutně nejteplejším květnovým dnem od počátku měření v roce 1957 byl 30. květen 2005, kdy stanice naměřila tropickou hodnotu 31,5 ° C.

Foto: Petr Zelený