13.11.2020
Zákryty hvězd? Fascinující disciplína!

Stačí být ve správný čas na správném místě, a i pozorný amatér se může stát svědkem fascinující podívané. A když sledovaný úkaz navíc doloží kamerovým záznamem, může svým dílem přispět k bližšímu poznání nebeských objektů. Pozorování zákrytů hvězd je zkrátka vzrušující astronomická disciplína, a proto není divu, že Petr Zelený se jí věnuje bezmála třicet let.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Obleva zvedla teplotu o dvacet stupňů

Obleva zvedla teplotu o dvacet stupňů

O téměř dvacet stupňů se za posledních 48 hodin zvedla teplota ve Valašském Meziříčí.
„Dnes ráno jsme naměřili +1,7 °C, přitom v pondělí v téže době to bylo -18,2 °C,“ informuje odborný pracovník naší hvězdárny Petr Zelený, jenž údaje z místní stanice Českého hydrometeorologického ústavu dlouhodobě sleduje. „Obleva nastala už v úterý odpoledne. Ve 14:40 hodin jsme zaznamenali +1,3 °C,“ doplňuje Zelený.

S narůstající teplotou se ztenčila sněhová pokrývka. „Namísto nedělních 15 centimetrů nadýchaného prašanu tady máme 11 centimetrů mokrého sněhu, a to mezitím ještě poměrně dost sněžilo,“ upřesňuje odborný pracovník hvězdárny.