27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Obleva zvedla teplotu o dvacet stupňů

Obleva zvedla teplotu o dvacet stupňů

O téměř dvacet stupňů se za posledních 48 hodin zvedla teplota ve Valašském Meziříčí.
„Dnes ráno jsme naměřili +1,7 °C, přitom v pondělí v téže době to bylo -18,2 °C,“ informuje odborný pracovník naší hvězdárny Petr Zelený, jenž údaje z místní stanice Českého hydrometeorologického ústavu dlouhodobě sleduje. „Obleva nastala už v úterý odpoledne. Ve 14:40 hodin jsme zaznamenali +1,3 °C,“ doplňuje Zelený.

S narůstající teplotou se ztenčila sněhová pokrývka. „Namísto nedělních 15 centimetrů nadýchaného prašanu tady máme 11 centimetrů mokrého sněhu, a to mezitím ještě poměrně dost sněžilo,“ upřesňuje odborný pracovník hvězdárny.