27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Do hvězdárny na potemnělé Slunce

Do hvězdárny na potemnělé Slunce

Jedna ze zajímavých událostí letošního astronomického roku se blíží. Lidé ji budou moci sledovat také v naší hvězdárně.

Částečné zatmění Slunce nastane ve čtvrtek 10. června, ve Valašském Meziříčí dosáhne vrcholu ve 12 hodin 45 minut 13 sekund. Měřeno pohledem ze Země, zakryje Měsíc přibližně 17 procent slunečního kotouče.

„Uspořádáme pro veřejnost mimořádné pozorování tohoto jevu, spojené se stručným komentářem. Od 12:00 do 13:30 hodin budou moci zájemci sledovat částečné zatmění naší mateřské hvězdy pomocí dalekohledu v hlavní kopuli i nového přenosného dalekohledu, určeného speciálně k pozorování Slunce,“ zve k návštěvě odborný pracovník hvězdárny Tomáš Pečiva.

Další informace na https://www.astrovm.cz.