22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Den Zlínského kraje na hvězdárně

Den Zlínského kraje na hvězdárně

U příležitosti výročí založení kraje se již pátým rokem koná Den Zlínského kraje. V sobotu 4. října 2014 se otevřely dveře všech kulturních zařízení kraje pro všechny zájemce zdarma. Totéž platilo i pro naši hvězdárnu.

Program prohlídek začal v devět hodin. Každou následující celou hodinu měli návštěvníci možnost prohlédnout si několik expozic. Na hvězdárně je přivítala nová stálá expozice ve vstupní hale hlavní budovy, která vznikla díky projektu Brána do vesmíru. Návštěvníci si tak mohli prohlédnout informační panely o Sluneční soustavě, naší Galaxii i vzdáleném vesmíru.

I přes ne příliš vlídné počasí si dospělí a děti prohlédli venkovní expozice – model Sluneční soustavy a expozici geoparku, taktéž vzniklé z projektu Brána do vesmíru. Pro zájemce jsme připravili také prohlídku staré Balnerovy hvězdárny s expozicí historických meteorologických přístrojů a budovy odborného pracoviště v jižní budově.

Souběžně s tím v hale hvězdárny byl pro malé děti připraven doprovodný program zábavných pokusů. Malé děti také na závěr prohlídky měli možnost namalovat obrázek na téma, co se jim na hvězdárně nejvíce líbilo.

I přes zataženou oblohu, kdy nebylo možné se v hlavní kopuli podívat na naši mateřskou hvězdu, si na hvězdárnu za celý den našlo celkem 75 návštěvníků. Snad příští rok bude počasí lepší.