22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mediální výstupy » Den dětí

Den dětí

V krásné nedělní odpoledne 5. 6. 2011 se pracovníci Hvězdárny Valašské Meziříčí zúčastnili každoročního dne dětí v parku zámku Kinských.

Akce byla zahájena ve 14 hodin. Již krátce poté se děti v doprovou rodičů zastavovaly na stanovišti před zámkem, kde byly nachystány dalekohledy k pozorování Slunce, a také sladká odměna s dárkem.

Během několika následujících hodin se u dalekohledy vystřídaly stovky návštěvníků, kteří měli možnost spatřit na vlastní oči Sluneční skvrny ve Fotosféře a protuberance na okraji slunečního disku ve Chromosféře. Velice nás překvapil zájem a množství zvídavých otázek nejen ohledně pozorvání naší nejbližší hvězdy.

Následně se naši pozorovatelé mohli přesvědčit, že i přes obyčejné svářečské sklo, je možné Slunce pozorovat, ale již bez viditelných detailů na jeho povrchu.

Každý z našich návšvníků nakonec dostal drobnou upomínku ve formě pohlednic, či záložek.

autor: Tomáš Pečiva